Datum Activiteit
5 en 6 januari 2016 Na het sleeën en schaatsen warme chocolademelk gemaakt in een ketel boven een vuurtje. Zie ook dit geweldig filmpje https://youtu.be/AVWpTunsBZE
23 januari 2016 Prijsuitreiking van Kern met Pit (Drentse projecten) Zie ook bij de nieuwsberichten hoe Kern met Pit in elkaar steekt.
7 t/m 12 maart 2016 Collecte door de wijk Borger-West voor Jantje Beton. Het collectedoel voor dit jaar is het aanleggen van het pad van de crossbaan in het speelterrein. Door hieraan mee te doen halen wij als speeltuinvereniging geld op voor extra speelmogelijkheden voor de eigen club én voor kinderen in heel Nederland!
12 maart 2016 Klusdag voor NLdoet. Dit jaar zal het aanleggen van het pad van de crossbaan in het speelterrein de klus in het kader van NLDoet zijn. Meld je aan via "Klus zoeken" op www.nldoet.nl
26 april 2016 Jaarvergadering voor de leden. Om 20.30uur in het IJsbaangebouwtje.
18 mei 2016 Burgemeester Jan Seton heeft de crossbaan officieel geopend om 14.00 uur. Voor alle kinderen is er een XXL Triatlon Fietscrosswedstrijd met een extra spellenparcour. Kinderen kunnen hun tekeningen van een fiets mee nemen naar de opening. Deze zullen dan geplaatst worden op een bord.
2 juli 2016 Kersenjam maken. Helaas hebben wij dit moeten afblazen omdat de vogels alle kersen hadden opgegeten nog voordat we zelf de kersen konden plukken. Gelukkig eten de vogels de gele pruimen en de Vlierbessen niet. Daar gaan we eind augustus en september 2016 wel heerlijke jam van maken.
juli 2016 Zomervakantie, kinderen kunnen lekker genieten van de speeltoestellen in het speelterrein en de bloemen in de bloemenzee.
augustus 2016 Vlierbessen jamsessies!!. We gaan ze plukken, bessen ritsen, schoonmaken en in de heksenketel tot jam koken. Verzamelen bij de kabelbaan aan de Klokbeker. Trek goede laarzen aan en neem een snoeischaartje mee. Op woensdag 31 augustus gaan we zeker de heksenketel gebruiken om de jam te koken. Op de andere dagen gaan we alleen de heksenketel gebruiken bij genoeg animo. Wij hebben genoeg potjes om ieder 1 pot jam mee naar huis te geven. Wil je nog meer potjes dan moet je zelf uitgekookte schone potjes mee nemen. Er zal genoeg jam worden gemaakt om ook kleine potjes te vullen die we als Speeltuinvereniging gaan verkopen op de kerstmarkt.
2 september 2016 Vlierbessen fietstocht jamsessie.
14 september 2016 Vlierbessen jamsessie. Bij genoeg animo gaan we de heksenketel gebruiken voor het maken van de jam. Wij hebben genoeg potjes om ieder 1 pot jam mee naar huis te geven. Er zal genoeg jam worden gemaakt om ook kleine potjes te vullen die we als Speeltuinvereniging gaan verkopen op de kerstmarkt.
8 oktober 2016 Maaifeest. Wij ruimen het maaisel van de de bloemenzee op tot grote hopen achterin het speelterrein. Natuurlijk onder het genot van een kopje koffie en een kop soep uit de heksenketel.
9 november 2016 Vet- en Mezenbollen maken met de kinderen. Na afloop van het harde werken hebben de kinderen een pannenkoek verdiend. Kinderen krijgen een bekertje vetbol of andere knutsel mee naar huis. De mezen-, vetbollen en Vogelnestkasten die worden gemaakt zullen door de kinderen worden verkocht op de kerstmarkt van 10 december 2016
10 december 2016 Kerstmarkt Borger!! De kinderen verkopen hun Vet- en Mezenbollen. Maar er is nog meer. We verkopen uiteraard Vlierbessenjam, koekjes en ook verse Tamme Kastanje soep uit de heksenketel.