Op zaterdag 21 maart 2015 hebben 50 kinderen met ouders alle nieuwe bomen en struiken zelf geplant in het nieuwe speelterrein.

Wat een geweldige dag, wat een geweldige opkomst en wat is er geweldig hard gewerkt vandaag!!

In totaal hebben 50 kinderen mee geholpen om een boom te planten. 50 boomschijfjes met de namen van alle kinderen hangen verspreid over het gehele speelterrein. En alle papa's, mama's, opa's en oma's niet te vergeten!!  De jongens van Koudenburg hebben al het plantwerk in goede banen geleid. In totaal zijn er 1000 struiken en bomen geplant!!  Bij het harde werken was er een gezonde versnapering in de vorm van heerlijk fruit. Boni supermarkt heeft dat beschikbaar gesteld.

Kinderen bedankt!!
Jullie hebben nu echt een eigen nieuw speelterrein.

Het afgelopen jaar is er al heel veel gebeurd voor het nieuwe speelterrein in onze wijk. Heel veel achter de schermen, maar ook veel werkzaamheden die nu al zichtbaar zijn. De nieuwe speeltoestellen zijn nu geplaatst. Maar daarmee is het nieuwe speelterrein nog niet compleet. Om het geheel passend aan te kleden zullen er 36 nieuwe bomen en een flink aantal nieuwe struiken worden geplaatst. Wij willen dit graag samen met jullie doen. “, die boom heb ik geplant.” Ja zeker, dat kun je altijd laten zien. Van een ieder die een boom plant wordt zijn of haar naam in een boomschijfje gegraveerd. Deze wordt vervolgens aan de steunpaal van de nieuwe boom geschroefd.

Wat brengt de toekomst voor de speeltuinvereniging? Bij alleen herinrichting van het speelterrein blijft het niet. De eerste activiteit is een “Buitenspeelfeest” op het voetbalveldje achter de Trechterbeker op woensdag 15 april 2015. Dit is i.s.m. de combicoaches van Gezonde Leefstijl van de gemeente Borger-Odoorn georganiseerd. Met regelmaat zullen er leuke activiteiten georganiseerd worden voor kinderen die gericht zijn op natuurlijk spelen. Een greep uit de ideeën die er zijn; bijenhotels maken, stenenfestival met stenen schilderen, poepjes speurtocht of een schattenpad maken. Hele leuke activiteiten allemaal, maar buiten spelen is natuurlijk op de eerste plaats vooral LEUK!! En kan gewoon iedere dag, ook zonder een speciale activiteit. Gewoon lekker buiten zijn met vriendjes en vriendinnetjes.