Grootse opening van het nieuw speelterrein !!

Zaterdag 6 juni 2015

Wat een geslaagde opening!!
De burgemeester Jan Seton heeft zijn eerste lintje als burgervader van gemeente Borger-Odoorn mogen doorknippen. De kinderen hebben hem mogen helpen bij het onthullen van een bedankbordje.

En wat genoten de kinderen van de speurtocht, het schminken, de ijsjes, de pannenkoeken en de paardjes.
Wij bedanken dan ook Pannenkoekboerderij Borger, IJssalon La Dolce Borger, Manege Gasselte, buurtvereniging Daalkampen, Agnes Verkerk van Schminken is een feest. Agnes wat heb je toch mooie gezichtjes geschminkt.
De winnaars van de speurtocht gingen naar huis met een leuke prijs van de Bruna Borger of Drouwenerzand Attractiepark en de Boni supermarkt had voor een gezonde versnapering gezorgd, fruit voor iedereen.

Ook stond er een kraam van het Hunebedden Informatiecentrum, waar de kinderen hun tijdens de speurtocht vergaarde stenen konden laten zien. Ze kregen uitleg over de herkomst, jaartal en de steensoort.

Na deze geslaagde middag hoopt het bestuur van de Speeltuinvereniging Borger-West dat iedereen in Borger en omgeving dit natuurlijke speelterrein weet te vinden en dat het vooral de kinderen heel veel speelplezier zal geven. Harm Kolhek van Buurtvereniging Daalkampen verraste de speeltuinvereniging tijdens de opening met een cheque van 2.230,-euro.

Heb jij ook foto's gemaakt afgelopen zaterdag?? Stuur ze gerust. Alle foto's zullen op de website worden geplaatst.

harry-huisman-e1426498792662-150x150-1.jpg

Stenendokter Harry Huisman heeft bij de opening niet alleen over de stenen vertelt die de kinderen bij de speurtocht vonden. Hij heeft zelf het speelterrein nog eens heel goed bekeken.  En jee, er liggen zo veel verschillende soorten stenen over het hele terrein. In onderstaand artikel beschrijft hij welke stenen het zijn, de samenstelling en waar de stenen vandaan komen. Nu kijk je heel anders tegen de stenen aan als je door het speelterrein heen loopt.