NLdoet is dit jaar op zaterdag 10 maart 2018

Wil jij ook de handen uit de mouwen steken als vrijwilliger op NLdoet dag van zaterdag 10 maart 2018?

Meld je aan via www.nldoet.nl !!!

Komend jaar gaan we ook weer een leuke klus aanpakken in het speelterrein. En dat niet alleen, we maken er een leuke middag van. Vanuit de wijk kwam de behoefte om het speelterrein ook aantrekkelijker te maken voor de allerjongste kinderen. Hiertoe hebben wij ons ontwerpbureau "Buroblad" om advies gevraagd. Het idee werd geboren om hutjes van Wilgentakken te maken. Dit hebben wij uitgewerkt naar een plan voor 5 Wilgenhutjes met in het midden een kinderpicknicktafel. Hier kunnen de kinderen lekker in verstoppen en vader en moedertje spelen. Ook nabij de nestschommel wordt een tipi gebouwd. Deze is dan erg geschikt voor de kleinere kinderen.

Kijk hieronder maar hoe leuk het voorgaande jaren met NL doet was.

Met dank aan Prachtig Borger voor onderstaande foto's.

Aanleg crossbaan   12 maart 2016   NLdoet

Het Oranje Fonds organiseert op 11 en 12 maart 2016, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. De afgelopen 10 jaar zijn er maar liefst 40.000 klussen geklaard en hebben 1,5 miljoen mensen deelgenomen.

Vorig jaar met de NLdoet vrijwilligersdag hebben wij met 50 kinderen en de papa's, mama's, opa's, oma's en buurtbewoners een geweldige boomplantdag gehad.

Dit jaar zijn wij op zaterdag 12 maart 2016 ook weer aan de slag geweest!! Er is een fietscrossbaan aangelegd. En dat niet alleen, we hebben er gewoon een leuke dag van gemaakt.  Lokale chef-kok Jan Elslo heeft verse soep gemaakt in de heksenketel boven een houtvuurtje.

Een dag van te voren heeft aannemersbedrijf Hoornstra de contouren van de baan uitgegraven met een graafmachine. Ook werd alvast het worteldoek, beschikbaar gesteld door de Hubo, in de baan gelegd.  Op 12 maart 2016 heeft burgemeester Jan Seton de eerste kruiwagen zand in de baan gelegd. Daarna was het even flink door werken en werd de 30 m3 zand welke is geleverd door Vos zand en Grind B.V. in de baan gelegd. Boni Supermarkten heeft een gezonde bijdrage geleverd door het beschikbaar stellen van fruit.  Het Oranje Fonds heeft een bijdrage beschikbaar gesteld van € 400,- voor de materialen en de graafmachine.