Foto's Andrea Hoek

Wethouder Freek Buijtelaar zet de eerste schop in de grond van het nieuwe speelterrein in Borger-West.

Op zaterdag 8 november 2014 heeft wethouder Freek Buijtelaar de eerste schop in de grond gezet van het nieuwe speelterrein in de wijk Borger-West. Dit heeft hij niet alleen gedaan. Hij deed dit samen met Bjorn Boerma. Bjorn had namelijk de mooist versierde schep en mocht daarom samen met de wethouder het startschot geven voor de aanleg van het natuurlijke, avontuurlijke speelterrein in deze wijk.

Na deze festiviteit zal de gemeente met de grondwerkzaamheden beginnen. Naar verwachting en afhankelijk van de weersomstandigheden zal het grondwerk voor de kerst 2014 zijn afgerond. Vervolgens zullen in het voorjaar van 2015 de nieuwe speeltoestellen worden geplaatst en de nieuwe beplanting geplant. Voor het planten van nieuwe bomen en struiken zal de Speeltuinvereniging Borger-West voor alle kinderen een heuse “Boomfeestdag” organiseren. Meer informatie daarover te zijner tijd in de krant Week in Week uit, op deze website en op onze Facebook pagina. Het streven is om het nieuwe speelterrein medio volgend voorjaar in gebruik te nemen. Dit krijgt natuurlijk ook weer een feestelijk tintje met een centrale rol voor alle kinderen. In de toekomst zullen er leuke activiteiten georganiseerd worden, gericht op natuurlijk spelen.

Met financiële steun van de gemeente Borger-Odoorn, de Rabobank Borger-Klenckeland, het BSP fonds, diverse eenmalige donaties van ondernemers in Borger en een groeiend aantal leden, kan dit nieuwe speelterrein gerealiseerd worden. Iedereen die dit initiatief een warm hart toedraagt, vragen wij om lid te worden van onze speeltuinvereniging of een vrijwillige eenmalige bijdrage te doneren, want voor beheer, onderhoud en afschrijving is nog geld nodig. Voor € 10,00 bent u al lid; als u zich aanmeldt vóór 1 december 2014 geldt uw contributie ook voor het kalenderjaar 2015. Een aanmeldingsformulier kunt u downloaden via het tabblad "Lidmaatschap".